Naiwny ale nieustępliwy idiota w poszukiwaniu rozsądnego centrum


I tak się zastanawiam, czy nie powinno to być centrum porad prawno- psychologicznych, no ale czegoś takiego to nawet w internecie nie ma. A co dopiero w polityce.
Lepiej być radykałem twierdzi Zetor, bo wtedy jasno opowiadamy się po stronie ideii, czyli ideowcami zostajemy. A ideowiec to ho ho, prawie Lenin jest.
Zetor twierdzi, że tylko państwa prowadzące radykalną politykę są silne. No pewnie, że tak.
Zetor twierdzi, że centrysta to taki karzeł bezideowy, co każdemu chciałby dogodzić nikogo nie pobić, nie obsobaczyć, rękę podać a może nawet, o zgrozo, uśmiechnąć się. Faktycznie skarlenie ci to jest. Gorzej, to nawet niezgodne z przesłaniem chrześcijańskim jest.
Więc wróćmy do idei. Skoro radykalizm jest taki ideowy to radzę ci Zetorze do ONR-u się zapisz, hajluj z nim pod pomnikami, swastyki na piknikach z szyszek układaj. Dobrym, czyli ideowym człekiem się staniesz. Tak szukam jakiejś idei w dzisiejszej polskiej prawicy i co widzę. Antykomunizm przysłania nie tylko rozum ale i go zastępuje. Wystarczy krzyknąć precz z komuną i już program polityczny mamy. Jeżeli potrafisz go do garnka wsadzić, 40 mln Polaków taką zupką nakarmić, to ci sukcesów życzę. Bo jak się okazało wczoraj to taki Prawdziwy Polak jak Giertych i taki Prawdziwy Patriota jak Kaczyński ( i jeden i drugi ) dobrej ustawy lustracyjnej, jak najbardziej słusznej i a jakże, antykomunistycznej, napisać nie potrafią, co nawet Kurtyka potwierdził, że zła była. A to przecież ideowcy są, i to tych słusznych idei. A może jednak to wyznawcy idei niekompetencji i nieuctwa są? Więc ja im, centrysta poszukujący, jako bezradnym nieukom dziękuje coraz częściej. Skuteczne działanie mnie interesuje. Skuteczne w tych racjach, które akceptuję.
Silnych państw szukasz. To do Rosji jedź. Oligarchą zostań, szantażuj sąsiadów, granice im przesuwaj, ropę im pompuj a jak ci się nie spodobają to odcinaj. No i jeszcze parę bloków mieszkalnych razem z mużykami w powietrze wysadź, wojnę domową tocz w paru prowincjach, mniejsze narody wydziedziczaj z ich majątku, kultury, języka. Szanowanym na całym świecie demokratą, okrzyczanym zostaniesz i szanować cię wszyscy będą, oficjalnie, bo potem za plecami spluwać będą.
Ciekawe w takim rozumowaniu jest to, że wszystkie przykłady świadczą przeciw tezom Zetora, Bo Zetor jako przykład daje Chiny, gdzie więźniów rozstrzeliwuje się na stadionach, gdzie dzieci pracują po 14 godzin na dobę za dolara i miskę ryżu, gdzie od czasów wynalezienia prochu niczego nowego nie wymyślono.
O centrystycznej cywilizacji łacińskiej czy też atlantyckiej Zetor nie słyszał, o rozwiązaniu podstawowych problemów społecznych w jej krajach nie wie nic. O tym, że w technologi, medycynie, kulturze ta cywilizacja przoduje Zetor nie wie. Zetorowi nie podoba sie natomiast, że w tych krajach szukających i znajdujących rozwiązania centrowe, politycy nie wysyłają do siebie skrytobójców tylko co najwyżej wiązanki w telewizji, że większość dominująca w tych krajach ma gdzie mieszkać, ma urlopy i samochody, opiekę zdrowotną, wysokie wykształcenie i jest zadowolone z życia.
Nie zauważyłem tego w radykalizującej się Afryce albo Ameryce Łacińskiej. Choć w niektórych krajach, z tych rejonów, tam gdzie osiągnięto konsensus społeczny tak.
I chciałbym aby podobnie było w moim kraju, i to właśnie ja zamierzam dokonywać wyboru, odcinając od robienia polityki idiotów jedzących Smoka Wawelskiego, różnych jedynych sprawiedliwych, najprawdziwszych Polaków, wielkie autorytety, mające coś za kołnierzem, radykałów plujących na wszystkich, którzy nie podzielają ich poglądów. Bo szukam i wybieram te rozwiązania, które pożyteczne są, a nie dlatego, że ideologiczne są.
A, że takich rozwiązań mało jest na rynku, ano to tym bardziej szukać wypada, i dawać im szansę, a radykałom i pomazańcom jedynie słusznych idei i pomysłów należy urządzić polityczny Auschwitz i do piekła wysyłać.
P.S. - Szanowni Polemiści, Chwalcy oraz Obrażacze ( się ) zajżyjcie na blog red. Lipszyca, na dole po lewej, na 1 str. Salonu. Przeczytajcie tekst oraz moje pytanie i odpowiedź autora.
P.S.2 - i mamy skutki prawicowego nieudacznictwa i oszołomstwa, przywódca jawnie przestępczeej organizacji, jaką jest SLD, chce rozwiązać IPN. Kto mu argumentów dostarczył? No prawdziwi patrioci. Tfu..
komentarze (46)SkomentujJeżeli na tej stronie widzisz błąd, .
  1. Droga Igło!

    Bycie centrystą trudne, bo ciągle na poszukiwania się jest zdanym. Na wątpliwości.
    Ogólnie, letko każdy nie ma (centrysta).

    Ale Twoje zarzuty co do Zetora, te zapisywanie go do faszystów słabe są. Bardzo.
    Niech sobie Zetor myśli jak chce!
    Nikomu krzywdy nie robi!

    Przykłady państw, które silne swą wyrazistością też chybione.
    Są inne silne, bez zapędów totalitarnych, a których właśnie wolność jest podstawą ustrojową. Że o największym i najsilniejszym wspomnę.
    Sojuszniku naszym co w XXI wieku tarczą chce nas bronić ;-).

    A w ogóle to sie chyba nie da być takim czystym centrystą. Człowiek w jednych sprawach po środku, w innych troszku do prawa go ciągnie, a jeszcze w innych na lewe drogi schodzi.

    Jak to u ludzi. Różnie bywa.

    Bądź łaskaw, szpikulcu ;-).

    Pozdrawiam!

    2007-05-12 11:26Marian Zmyślony01823
  2. Zgadzam się, nuda,

    bo jak zwykle tekst dobry, więc spadam.
    Pozdrowienia.

  3. Aha, poza tym młody Zetor!

    Wilcze jego prawo świat ustawiać po swojemu!

    Byłoby źle, gdyby od małego rozsądkiem się programowo cechował.

    Pozdrawiam!

    2007-05-12 11:30Marian Zmyślony01823
  4. @ Marian Zmyślny

    No tym piszę, że szukać trza i to po obu stronach osi. A brać to co dobre i praktyczne.
    Zetorowi wyrzutów nie robię, tylko przykład daję, do czego radykalizm poglądów w czynach prowadzić może.
    A że młody to i radykalny.
    Ale z tego, że radykalny to nie znaczy, że ma rację.
    Co do Ameryki, to ona z innych przesłanek niż Rosja działa, więc i jako przykład radykalizmu państwowego, służyć nie może.

  5. @Grześ

    Pocztę wysłałem.
    Ale cosik odp. nie widzę.

  6. Igła!

    Im bardziej centrowo, im mniej ideologicznie, im rozsądniej. Tym wieksze masz szansę robić za niebezpiecznego radykała, zarówno dla lewicy jak i prawicy. Oni zaczynaja trenowac polityczne rozbijanie cegieł pięściami albo wrost z tzw. bańki!

  7. Czyli się zgadzamy!

    A Ameryka nie jako przykład radykalizmu tylko jako potęga u mnie występuje. Fakt, przeczy to Zetorowemu podejściu,
    Się pogubiłem, he, he.

    Pozdrawiam!

    2007-05-12 11:38Marian Zmyślony01823
  8. @ Jarecczak

    No właśnie to sugeruję w tytule.
    Czas schować się w wariatkowie, skoro dookoła sami normalni zostali i na środku ulicy napierd... się czym popadnie.

    A zobacz Misgot, po imprezie u Nicponia, za gospodarza robi i zaproszenia rozdaje. To ci jest dopiero stawianie fikołków.

  9. -->Igła

    Panie Igło,

    nie jest tak, że prawica to tylko to, co Pan był łaskaw opisać, nawet z zastrzeżeniem, że rozgląda się Pan przede wszystkim wokół siebie. Dla przykładu. Ja podzielam większość celów tej wspomnianej przez Pana grupy, a jednak z nią się nie zgadzam. Wstyd jest mi coraz częściej, ze dewaluują pojęcia i kompromitują idee. Nieporadność jest gorsza od złej woli (powtarzam to w każdym wpisie). Czekam więc spokojnie na to co będzie w przyszłości, bo prawica dopiero nadejdzie. To co teraz się kręci, to uzurpatorzy.

    Ale do czego zmierzam. Wydaje mi się, że w swoim tekście wyszedł Pan z centrum, bo język jakim Pan operuje, sytuuje Pana na pozycjach walczącego i cokolwiek apodyktycznego "centrysty". A to jest już oksymoron. Moim zdaniem.

    Pozdrawiam,

  10. @Starszy referent Bulzacki ( dawniej referent )

    Zgoda.
    Ja też bardziej po prawej ręce szukam, ale wcale tym samym, lewej nie pozwalam zaschnąć ( przecież lepiej posługiwać się dwoma, a nie jedną ręką ). Jeżeli wymyśli coś mądrego to chętnie wezmę.

    A co do apodyktyczności. Też prawda, radykalnie głupotę zwalczam. Tak już mam.

    Co do czystości podziałów lewica/centrum/prawica to wielki bałagan, tak jak pan, widzę.
    A może jest tak, że w świecie idei historia też ma już swój koniec, właśnie?

  11. -->Igła

    Podobnie jak Pan widzę potrzebę posiadania dwóch rąk, lewej i prawej. Przy czym interpretuję to w ten sposób, że istotne jest przede wszystkim to, czy możemy się dogadać. Przecież jak ktoś ma inne poglądy jak ja, to nie znaczy, że muszę przeciwko niemu wojować. Chyba, że ten ktoś sam tego oczekuje, albo nie mam wyjścia. To zupełnie inna inszość. Innymi słowy, złapałem się ostatnio na tym, że bliższa jest mi pewna łączność cywilizacyjna, nawet jeżeli mam radykalnie inne zdanie we wszystkich sprawach, niż bliskość poglądów, w towarzystwie, którego znieść z przyczyn podstawowych nie mogę. Wiem, że to podejrzenie brzmi i być może zbyt dobrze o mnie nie świadczy, ale - cóż zrobić. Objawy? Wolę poględzić u Sadurskiego, który posługuje się siatką terminologiczną absolutnie do zaakceptowania niezależnie od poglądów, wytknąć mu manipulacje, zgodzić się gdzieniegdzie itd., niż np. pójść do Galby, Kataryny, czy plotącego dyrdymały i komunały ... pominę (ale chodzi mi np. o kilku podziwianych czerwonych) albo nie przymierzając do RAZa.

    Ale o czym to ja chciałem? Może za chwilę sobie przypomnę. :-)

    Pozdrawiam

  12. @Starszy referent Bulzacki ( dawniej referent )

    No kiedyś mi pan to z klawiatury wyjął.
    Bo ja nawet, bezczelnym będąc, Sadurskiego opierniczam za lenistwo, które pewnie z picia jakiegoś amerykańskiego syfu mlecznego, się bierze i to w towarzystwie podejrzanych panien.
    Ale jak tak dalej pójdzie to zostaniesz pan rekomendującym Starego do wstąpienie do partii zdrowego rozsądku, którą zakładam niczem Haszek. Jeszcze Jarecki i Sadurski i się zarejestrujemy i paru innych, których nie zdradzę.

  13. Brawo

    A już myślałem, że ludzi, którzy chcą poukładanego państwa jest jak na lekarstwo. Niniejszym, może trochę na wyrost, dodaję do ulubionych :-)

    2007-05-12 12:48puchatek28484Puchatek, czyli miś o bardzo małym rozumkuwww.puchatek.salon24.pl
  14. "[...] >>Ten z nami, ten przeciw nam! Kto sam, ten nasz największy wróg!

    Oto cytat ze sztandarowego hymnu prawicy za czasów komunizmu. Ale przecież nawet Kaczmarski ma prawo do ekscentryzmu, nie ;-)

    2007-05-12 12:54puchatek28484Puchatek, czyli miś o bardzo małym rozumkuwww.puchatek.salon24.pl
  15. Igła

    jak zawsze clenie ukuła, nic dodać nic ując zapraszam do siebie jest sprawa

    2007-05-12 12:57galopujący major4565515Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzonowww.galopujacymajor.salon24.pl
  16. @Panie Puchatek

    Odpisuję z pewną nieśmiałością, bo mnie pan na kredyt czytasz.
    Ale napiszę to co str. ref. Bulzacki ( a to ja go przeszeregowałem, on może poświadczyć ), że lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć.

  17. @Igła

    Świetny tekst. O to chodzi.
    Gratulacje.

  18. Watpliwosci sa dla silnych

    Podobnie jak umiarkowanie.

    Poniewaz tylko osoba liczaca na wlasne sily, godzi sie z nimi ciagle zmagac. Godzi sie, myslec i zyc samodzielnie.

    Slabi wybieraja sobie za to radykalizm, ktory pozwala im zyc w swiecie prostym i bez watpliwosci. Gdzie mysli i zyje za nich jakis guru, autorytet czy idol.

    Pzdr.

  19. Nie mam czasu odpisać niestety

    Ale na pewno się odezwę za 2-3 godziny.

    2007-05-12 13:35Zetor971382Walcząc z Armią Czerwonąwww.zetor.salon24.pl
  20. @Zetor

    Nie namawiam cię do pośpiechu.
    Ale do czego innego.

  21. Od siebie dodam

    Istotne jest też, żeby do TK trafiali ludzie o bardzo wysokich kompetencjach. To cyniczne co napiszę, ale chyba prawdziwe: Kompetentny łajdak będzie usiłował tak ukrywać swoje przewiny, żeby nie naruszać za bardzo sensu prawa, a jedynie je naciągać. Uczciwy idiota w szlachetnym zapale, jak Kaczyńscy stworzy potworka, do obalenia którego wystarczy słomka. Dążmy do ideału uczciwych fachowców, ale póki co pozostaje nam ograniczony wybór. Już Napoleon musiał go dokonać mianując Ministra Skarbu...

    2007-05-12 13:43puchatek28484Puchatek, czyli miś o bardzo małym rozumkuwww.puchatek.salon24.pl
  22. @ Skarbu?

    A policji?

  23. ->Iglo

    cetryzm to relatywizm, im wiecej relatywizmu [zamiennie obojetnosci], tym wiecej zgodny na "rozmemłanie", pozorną wrazliwosc, na płacz po zdeptanym pajaczki[popatrz Grzes - to typowy wrazliwiec centrowiec], tymczasem w zyciu tzreba zmierzac sie ze smokiem i [szczegolnie mezczyzna], musi umiec go zabic, obedrzec ze skory, podzielic miesko na kawalki.

    /Basia/

  24. Ha

    Co do meritum zgoda, co do formy...no tak...hmmm...
    No dobra...
    Apodyktycznosc zaciemnia poszukiwanie zlotego srodka. Skutecznie, Igla.

    2007-05-12 13:51Mad Dog1333798"All of your stars will be falling down one day"www.maddog.salon24.pl
  25. -->Wpisz & Igła

    Wcinam się do Państwa dialogu (ewentualnie Pani propozycji dialogu).

    Relatywizm nie ma absolutnie nic wspólnego z "centrum". A jak ma, to na takich samych zasadach jak może mieć i "prawo", i "lewo". "Centrum", to konkretna propozycja, a nie stanie okrakiem między "prawem" a "lewem".

    Pozdrawiam,

  26. Komantarz miał się ukazać na stronie galopującego...

    ...ale ponieważ wszedłem przez twój blog...
    A co napoleońskich ministrów - tak wiem, minister policji (nie wiem, czy to nie słynny Vidocq), to były kryminalista. Do Ministra Skarbu Fucqueta(tak to się chyba pisze) odniosłem się, ponieważ to on po mianowaniu oskarżony został o malwersacje, których nie udowodniono. Napoleon miał powiedzieć coś w sensie (nie pamiętam dokładnie cytatu) że lepszy kompetentny łajdak, niż uczciwy głupiec i, że jeśli nawet faktycznie miały miejsce jakieś malwersacje, fakt, że niczego nie udowodniono, bardzo dobrze świadczy o kompetencjach tego człowieka.

    2007-05-12 14:06puchatek28484Puchatek, czyli miś o bardzo małym rozumkuwww.puchatek.salon24.pl
  27. @Basia

    Jak wiesz potrafię poćwiartować barana, więc świnię też.
    Tylko nie zawsze muszę wyciągać topór, jeżeli scyzoryk wystarczy.
    Na paru takich z lewa i z prawa, fakt, twoje narzędzie jest konieczne. Choćby z racji tuszy Kalisza np.
    Zetora nie muszę siekać, bo cielęciny nie jadam, a i koleżka na to nie zasługuje.
    A relatywizm?
    A czy ja kogo zabiłem?
    A relatywizm, a czy ja bzdury przed kamerą, i oczywiste kłamstwa gadam?
    A relatywizm, a czy ja kogoś majątku pozbawiłem, ze sztuczek prawnych korzystając?
    A relatywizm, a czy nie przekraczasz dozwolonej prędkości na drodze, własnym rozsądkiem się kierując?

  28. @ Igła

    Tekst uważam za zły i pełen przeinaczeń.
    Napisany na kolanie, puenta kompletnie błędna i nie do obrony.
    Odpowiem polemiką.
    Jeszcze dziś.

    2007-05-12 14:13Zetor971382Walcząc z Armią Czerwonąwww.zetor.salon24.pl
  29. -> Iglo

    to Ty wcale nie zaden centrowiec jestes. Zachowanie odpwoiednie do sytuacji [toporek/scyzoryk] swiadczy o rozsadku a nie centryzmie.Centrysta raczej powie, odluzmy ostre narzedzia, zahipnotyzujmy barana zeby sam sie pocwiatrowal, albo siebie zahipnotyzujmy [moze zjedzmy kielki?].

    /Basia/

  30. ps. pzrepraszm teraz

    ide martwego wolu juz, pociac na cienkie plasterki i ugotowac zupe gulaszowa wlasnie :)

    *bez piwa.

    /Basia/

  31. @

    Zetor - do roboty, nie musisz tak szybko, bo już z polemik nie wyjdę.

    Basia - do łyżki. Gulaszowa jest super. Bez piwa, lepiej co nieco czerwonego winka i od smażonej, wędzonej słoninki trza wyjść. Jak Makłowicz naucza.

  32. @ Szanowni Polemiści i Chwalcy

    Proszę zaglądnąć na blog pana Lipszyca, na dole 1 strony salonu.
    Przeczytać wpis, oraz moje pytanie i odp. autora.

  33. -->Igła

    U Lipszyca dobre. A raczej typowe. Odmeldowuję się. Miłego dnia wszystkim życzę,

  34. >Igła

    Wiesz, bycie w centrum, to tak naprawdę jedyne rozsadne rozwiązanie - skrajne rozwiązania choćby dlatego są bez sensu, że są całkowicie oderwane od rzeczywistości. Tak jak większość idei samych w sobie aą po prostu "nieprawdziwe".
    Ta nieprawdziwość polega na braku możliwości wprowadzenia ich w życie - ideowość to takie bicie piany. Jak przychodzi do wprowadzenia idei w życie, to nagle sie okazuje, że nijak ma sie do tego wszystkiego, co nasz otacza...

    Dla mnie te wszelkie "wyraziste" skrajności na tym świecie, jak mają jakiekolwiek możliwości, to w imię swoich jedynie słusznych idei robią jeden wielki burdel.
    Potem, po tym burdelu trzeba posprzątać, a do tego nadają sie tylko ci, którzy w sposób najbardziej realny widzą świat. A że prawda, jak wiadomo ;-), zawsze jest po środku, to pomiędzy słowem realny a centrowy można w tym wypadku postawić znak równości :-)...

    pozdrowienia

  35. aż zawiść zżera...

    ..że to nie ja napisałem ;-) Chapeaux bas Igło i szacuneczek.

  36. na jakiej podstawie twierdzisz fanatyku

    że SLD jest organizacją przestępczą?

  37. @ A ja sobie na spacer

    z Ciapkiem, któren po staranowaniu jednej pani we fiacie już prawie do siebie doszedł, po piwo do Warszawy powędrowałem. I co widzę po powrocie?
    No, świat pełen centrystów widzę.

  38. @ Panie dada

    Ponieważ co i raz jakiś prominent z tej organizacji do kozy trafia.
    A niektórzy/re to w desperacji do siebie strzelają.

  39. owszem,

    text dobry.
    ale nasza 'pozal sie boze' zideologizowana i pelna resentymentow prawica i tak cie nie poslucha

    2007-05-12 16:41sykstus01251
  40. DROGO MADAME/MONSIEUR IGŁO...

    - patrz mój komentarz pod Aśćki/Acana apelem u Der.T. (A propos - co się z nim dzieje, gdyż zanikł bez śladu, czyżby trudy przeprowadzki go zmogły?)
    Ad meritum - ani chybi tuszę, jedynie Trzecia Strona Płota byłaby rozwiązaniem optymalnym. Gdyż tzw. centrum, proszę wybaczyć, to ułuda jeno, omam, sen jaki złoty. Któren w przyrodzie ex definitione nie ma racji bytu. Trzecia Strona Płota wydźwignięta na opoce statutu na prawach konstytucji. Ale nie takiej, jaką nakazał swym ministrom stworzyć Mały Cesarz (cytuję: "- Ma być krótka i mętna"). Krótka owszem, ale przejrzysta. Zresztą męska to rzecz prawa ustanawiać, pozostawiając jednakowoż białogłowom ważki głos doradczy.

    2007-05-12 17:36Xiężna01026
  41. >Igła

    2/3 to nie cały świat jeszcze...

  42. @Jacek Ka.

    Te 2/3 to z twoich , salonowych badań?

  43. >Igła

    Nie :-)

    Po prostu - jak cie nie bylo byly trzy wpisy - z czego dwoch centrowcow i jeden socjalista ;-)

    pozdr

  44. Popieram

    i do partii umiarkowanego postępu w granicach prawa też się zapisuję.
    Pozdrowienia

    2007-05-12 19:48pohjois0266
  45. @ Jaśnie Pani

    Nie wiem gdzie jest Tamerlan, może układ go porwał albo pogrobowcy bohaterów z jego powieści?

    Co do pani wpisu, pod moim to nie wiem gdzie on jest, więc nie rozumiem.
    Jeżeli chodzi o centrum, to ono istnieje, natomiast wszelkie radykalizmy ułudą są i do jatek prowadzą.

  46. WARUNEK SPEŁNIŁ SIĘ SAMOISTNIE, MONSIEUR

    ...niniejszym zostaje więc anulowany (patrz - Der.T./27.IV).
    Co do radykalizmów - od nich to uszłam na Trzecią Stronę Płota, na razie moją własną. Dotychczas między Bugiem a Odrą - jakikolwiek byłby przeprowadzony podział i kędy by przebiegał - zawsze nastaje dzień, kiedy po obu stronach cudownym sposobem kończyny przeobrażają się w łapy (wszystkie cztery chwytne), te zaś porastają gęstym włosiem. I zaraz pojawia się w nich broń zaczepna. Np. brzytwa i kłonica. Do cna mnie to zarówno znużyło, jak i śmiertelnie znudziło. Stąd poszukiwanie trzeciej drogi, gdyż ta (possiblement) pozwoli tego uniknąć.

    2007-05-13 20:01Xiężna01026

archiwum postów »

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

polecam blogi »

Michał TyrpaMemento mori..
Ethidium BromideZ bocianiego gniazda (Naukowcy nie wrócą)
miras3.0Są rzeczy znane i są nieznane a między nimi stoisz ty...
StaryDawniej też Stary
Grim SfirkowOst: Napiszmy wolny podręcznik "Najnowszej historii Polski"
RolexMierzę czas niebadziewiem albo z krainy Brytów
Artur M.NicpońCo tam, Panie, w polityce?
Tomasz MenzelKrytycznie, a nie monumentalnie
TecumsehNowy konserwatyzm
jotesz24chamopole24
Borsukborsukowo czyli prosto z Hajfy
Futrzak+Slackerbitch [ost. A-GRES-JA! A-GRES-JA! A-GRES-JA!]
xipetotec1Polaków drzemanie
Natalia BryżkoŚwiat za płotem
maxDuży luz na Salonie
ZetorWalcząc z Armią Czerwoną
bogutyAutostopem
popisowiecmożna inaczej
MarylaNie dać sie zwariować
Sosenkapinus mugo
algaJestem kobietą
WIESIOŁYJE KARTINKIWIESIOŁYJE KARTINKI
#kot#czekając na cud
skubiChcę Polski normalnej
babilasyOwczy pęd
poldek lub staszek... ."Każdy kto wierzy myśli - wierząc myśli i myśląc wierzy.. ".
TedSWaiting for a miracle to come
Free Your MindFree Your Mind
Zofia PawłowskaWspomnienia zza Buga ~ 1921-1945
pstrąg z pliszkipstrąg z pliszki
TrysteroO tym się nie pisze.
MikevO co w tym wszystkim chodzi
JagaDzień jak co dzień...
AspikApokryfy i perykryfy
Anna Mieszczaneksiedzi Naród w piaskownicy i mówi: idź sobie!
post-nihilistabewitched, bothered & bewildered
lorenzonie należy kopać się z koniem
BarbarzyńcaZapiski z Pałacu Kryształowego
KabaretKabaret
Witold SokałaSOKALIM OKIEM
wenhrinwschód
kokos26patrząc z boku
Consolamentumzaułek Lewiatana
Smakoszek"Elitarny Klub Kapuścianego Głąba"
Radosław KrawczykNowy Salon24.pl
MaverickOn Point
de ValmontKrótkie wnioski
nameste0 tolerancji
HamiltonOSTRZEGAM
ustronnaCudowna kobieta to taka, która nie wymaga cudów.
puchatekPuchatek, czyli miś o bardzo małym rozumku
socialsocial
TalleyrandKażdy sobie
Rzeczpospolita PoprawionaRzeczpospolita Poprawiona
Lach+ kulturowy rębajłoucz się siodła, szabli, dzbana..a poznają w tobie Pana!
kejowW S J Warszawa
eumenes - ignorancki lewakzgrzyt kości [kłamcy, "obrońcy życia"]
Warsztaty Analiz Socjologicznychnieregularnik Warsztatów Analiz Socjologicznych
GdańszczaninGdańszczanin
jozekoby z sensem (memento)
...........Najnowszy post: Pożegnanie
wiki3Dawniej i dzisiaj
Kot Który MyśliKot Który Patrzy - SP
Adam @TezeuszWalczący z Minotaurami i PESEL2
dziad cmentarnyżycie jest narracją