Wyszli z PiSu Zalewski i Ujazdowski. Dorn zostaje.
Jak bym to opisał?
Tak, że Zalewski i Ujazdowski są już na marginesie. Zresztą są to politycy gabinetowi, sztabowcy. Bardziej wykreowani przez media, bo potrafią się zachować z sensem przed kamerami. Bardziej pasują do dojrzałych demokracji niż do naszej rodzimej, na której scena polityczna dopiero się układa i kształtuje.
Moim zdaniem są w tej chwili na politycznym aucie. Sami partii nie założą, to nie ten charakter. Wejdą do PO, no to też będą na marginesie, Tuskowi nie są do niczego potrzebni. Nie teraz.
Inna sprawa jest z Dornem.
Też jest na aucie. Jednak na aucie we własnej partii. JarKacz wie , ze nie może go po prostu wziąć za pysk i wywalić. Wtedy miałby spore wrzenie wśród wyznawców.
Postawię następującą tezę. Dorn ma polityczne ( i nie tylko ) jaja. Nie wiem czy on gra, czy tylko podświadomie czuje co powinien zrobić. Efekt będzie następujący. To wokół niego będzie skupiał drugi ośrodek władzy w PiSie. Będzie przyciągał niezadowolonych. To on będzie naturalnym następcą JarKacza.
Bystry Kaczor popełnił błąd. Wykreował sobie przeciwnika.
To źle dla niego. Dobrze dla PiSu i dla polskiej demokracji.
Niczego nam tak nie potrzeba jak silnych, politycznych osobowości z wyrazistą wizją polityczną.
komentarze
Igła
max
Jest taki kawałek Armii “Nostalgia” z “Pocałunku…”
fajnie opisuje przyszłość PiS
“To znowu bracia Marx, Flip i Flap
Dłubacze i plujersi, i Fantomas
Użerać się na zapas cały dzień
Położyć się i umrzeć jeszcze nie”
co do Dorna, za grzyba nie wiem, ma jakas wizje, ba wizja Jarka wykluła się w sporej części z jego głowy, znaja się, wiedzą co siedzi im w głowach- przepychanka mi się widzi
max -- 13.12.2007 - 13:53Kaczor przyjął metodę Tuska
który wyciął Rokitę.
Moim zdaniem również popełnił duży błąd i to w dwu wymiarach:
a. pokazuje elektoratowi, że nie jest zdolny wokół siebie gromadzić ludzi którzy mają własne zdanie
b. Jarkacz w taki sposób pozostanie partią bez wiekszego poparcia społecznego
W takim układzie liczę na powstanie partii założonych przez Matcinkiewicza, Rokitę, Zalewskiego i Ujazdowskiego. Może połączenie z Jurkiem et consortes… ?
W ten sposób można osłabić PO -|> partia “Marickiewicza” i możliwa koalicja PiS z “Kaziem”.
pozdrawiam.
poldek34 -- 13.12.2007 - 13:55> Igła
Ja nie wiem, jak Zalewski. Tyle, że w mediach mówią, że strasznie fajny. Może i tak. Ale Ujazdowski to ja wysiadam. Miałem okazję słuchać jego wypowiedzi publicznych. Zastanawiam się, co on robi w polityce. Takiej kluchy przepraszam-że-żyję to ja dawno nie widziałem. Wampir energetyczny. Widziałem, jak podczas wywiadu Monika Olejnik z każdym jego zdaniem słabła. Oko jej się zamykało, głos cichł, myślałem, że zejdzie na antenie. Olejnik wykończył!
A na poważnie – znam sytuację z mojego rodzinnego miasta, gdzie oczekiwano na decyzję, czy Ministerstwo Kultury się dorzuci do pewnej imprezy tak długo, że całość szlag trafił. Bo nie było jednego cholernego podpisu a papier leżał.
A Dorna lubię :)
pzdr
Futrzak -- 13.12.2007 - 13:58Poldek
To jest partia telewizyjna.
A Jarkacz tak szybko nie zniknie.
Igła -- 13.12.2007 - 14:00poldek
max
zauważ że wizerunkowo dla swoich elektoratów i zaplecza politycznego nie odbiło się ani działnie Donaka ani Jarka spadkiem w sondazach. I to jest do kitu.
max -- 13.12.2007 - 14:00Co do koalicji za 3 lata (najwczesniej) to konserwatyści odbierają naturalnie wyborców PiSowi, tak ja uważam
Maksie
Dorn zbuduje silną opozycję w stosunku do Jarkacza i kiedy bańka Kaczora pęknie natychmiast zajmie jego miejsce.
Igła -- 13.12.2007 - 14:01Igła
max
tak, ale to proces, zacznie od intelektualnego wykańczania Karskich, Gosiewskich a to się może źle skończyć, choć szanse ma.
max -- 13.12.2007 - 14:05Maksie
W polityce jest jak na sawannie w Serengetii.
Silniejsze lwy wygryzają słabsze.
A stada antylop Gnu ( wyborcy) ciągle maszerują w kierunku zielonych traw.
Igła -- 13.12.2007 - 14:11Zawsze też, tymi samymi szlakami.
...napisał specjalista od stepu
max
...a ja mu wierzę na słowo, wszak ani z sawanną ani stepem nie zapoznałem się
bliżej:)
max -- 13.12.2007 - 14:15Igła
A co się działo strasznego w PISie po 21.X poza tym,że przegrał wybory? Czy przed 21 .X Jarkacz był większym demokratą ? Ujazdowski tkwił na stanowisku ministerialnym do końca,skorzystał z list PIS-u,żeby wejść do sejmu.
Ufka -- 13.12.2007 - 14:26Jurka szanuję,bo zapłacił wysoką cenę i odszedł dla idei.
Wiesz,ja mogłabym robić za testera – każdą ilość margaryny domieszaną do masła wyczuję.
A jeśli chodzi o politykę,to wyczuwam,co myśli tak zwany prosty człowiek.Prosty człowiek traktuje Zalewskiego i Ujazdowskiego za zdrajcę.
I nie wierzę,że dostaną się ponownie do sejmu,chyba psim swędem ( tzn z listy silnej partii,ale sami dostana mało głosów – część od wyborców,którzy głosują na
nazwisko,które im się obiło o uszy)
Pani Ufko
Po pierwsze szumisz nie wty co trza, bo ci 2 nie są ważni a słowo zdrajcy nie jest adekwatne.
Po drugie zdecyduj się.
Czy y jesteś psychicznie uzależniona od Jarkacza, czy jesteś wyborczynią Pisu, głosująca w uproszczeniu na IV RP?
Bo to są 2 różne sprawy.
Igła -- 13.12.2007 - 14:34Igła
Po co piszesz o PISie jak nie chcesz dowiedzieć się co wyborczyni PISu myśli o sprawie ? Bo chyba wyborca PO czy SLD i tak będzie głosować na swoją partię,wszystko jedno,czy Zalewski czy inny zostanie w PIS.
Ufka -- 13.12.2007 - 14:47A jak wolisz słowo złodzieje,proszę bardzo.Bo to PIS płacił za kampanię wyborczą tych panów.
A PIS jest partią Jarkacza czy tego chcesz,czy nie
No nie !!!!!
Cenzura na portalu – sprawdziłam ponownie – u mnie jest 4 razy PIS a pokazuje się tylko dwa razy – i komentarz wyszedł bez sensu = bo to PIS ;
Ufka -- 13.12.2007 - 14:49A PIS jest….
A teraz tylko dwa razy :)))
Ufka
Ufka -- 13.12.2007 - 14:50No to jednak
jesteś uzalezniona od Jarkacza.
Kurde, baby wont z polityki.
Mnie Jarkacz ani ziębi ani grzeje. Mnie interesuje IV RP i dlatego właśnie jestem wyborcą Pisu.
Ty nim nie nie jesteś.
Jak by Jarkacz odszedł od programu to byś nawet nie dostrzegła.
Igła -- 13.12.2007 - 14:52Igła
co do wyborców to ja bym nie był taki pewien jakiego poparcie udzieli Jarkaczowi.
Wszak przecież rzecz nie idzie o to czy PiS przetrwa ale o to czy będzie mógł kiedykolwiek rządzić samodzielnie. WYwalenie Zalewskiego i Ujazdoskiego jest sygnałem, że PiS traci na własne życzenie możliwość przyciągnięcia do siebie elektoratu inteligenckiego.
Bo nawet ja nie zgłosuję na Jarkacza który otacza się jedynie bezględnie wiernymi pretorianami. To przypomina mi zamordyzm SO jak i zamordyzm Schetyny.
Jeśli Jarkacz chce na trwałe odgrywać chce rolę w polityce jako największy gracz musi wokół siebie integrować różne środowiska a nie tylko związane z PC – ono wymrze samo… .
Pozdrawiam.
poldek34 -- 13.12.2007 - 14:54Panie Poldku
Tyle, ze ci dwaj nie przyciągali nikogo oprócz dziennikarzy.
Igła -- 13.12.2007 - 14:58Może to zrobić Dorn.
I dlatego napisałem to co wyżej widać.
Dlaczego sondaże po spektakularnych odejściach się nie zmieniły?
Może dla tego, że nie było żadnej alternatywy, na kogo ludzie zawiedzeni odejściem Rokity czy Marcinkiewicza (i innych) mogli przenieść poparcie. Z PiS na PO, czy na odwrót to by była za duża wolta. No to i słupki sondażowe stały.
Ale jak się pojawi alternatywa pomiędzy PO i PiS, może się okazać, że ta stagnacja była złudna i, że wiele osób tyko czekało na odpowiedni moment…
follow -- 13.12.2007 - 15:05Panie Follow
Może dlatego sondaże się nie zmieniły, bo nikt nowych po świeżych odejściach Zalewskiego i Ujazdowskiego nie robił?
Magia -- 13.12.2007 - 16:33Ostatnie wybory to plebiscyt był – przeciwko Jarkaczowi & Co. Tak, tak mi się zdaje bo wiele sierot po POPISie zostało, jak ja. A u mnie jednako wiele szacunku dla Rokity, Ujazdowskiego, Gowina, Zalewskiego. I jednako wiele wstrętu dla Putrów i Szczypińskich oraz Schetynów i Palikotów.
I dlatego też za cholerę jasną nie zgodzę się panią Ufką, która IVRP utożsamia z JarKaczem. Idea to idea! Przewodnik stada nie musi pełnić dożywotniej funkcji dla jej realizacji. Mało tego – czasem dany przewodnik “alfa” kompletnie się do realizacji celów nie nadaje. I stado musi go zmienić. Czasem przez zagryzienie. Tak to już w naturze bywa.
Dlaczego mi wycięło "IV RP"?
I zdanie “I dlatego też za cholerę jasną nie zgodzę się panią Ufką, która utożsamia z JarKaczem” jest dlatego bez sensu.
Magia -- 13.12.2007 - 16:35No tak,
Pani Magia: ogląd polityki zbieżny. I też jej wycina skróty.
Zakonotowałem.
Ale tak poważnie, to nie łączyłbym sympatii ze skutecznym działaniem. Ja już dzisiaj z piętnasty raz powtarzam, że tutaj jeszcze się nic nie ułożyło. PiSu z 2005 roku nie ma. I dobrze, widać potrzeba było innego. To, że ja na nich już raczej nie (a zdarzało się, przyznaję), to mój problem, nie ich. PO się paru rzeczy nauczyła przegrawszy i na zdrowie jej (bo czy nam, to czas pokaże) wyszło. PiS też się nauczy, albo zniknie. Jak się nauczy, to OK. A jak zniknie, to tym bardziej, bo widać nie było zapotrzebowania.
yayco -- 13.12.2007 - 16:48A że się kapitał społeczny marnuje? Cóż, przy imprezach masowych straty muszą być.
Wszystko "cacy" panie Yayco
Ale to ludzie tworzą grupy, związki i partie. I mimo tego, że nie ma u nas głosowania na ludzi, to jednak czasem takie głosowanie gdzieś między wierszami się przewija. Częściej “przeciw” niż “za” – ale jest.
Magia -- 13.12.2007 - 16:57I tak w przypadku Ujazdowskiego i Zalewskiego jakieś tam tysiące, które oddały na nich swój głos istnieją. Bagatelizowanie tych głosów będzie samobójstwem. Owszem – powolnym, ale jednak samobójstwem.
Tylko ja się niczego innego, poza pędem ku samozagładzie, po Jarosławie K. nie spodziewam.
Szanowni
Kręcimy sie w kółko. Teraz Pis bez Jarkacza nie istnieje ale za 4 lata być może tak jeżeli mu odpali palma. A to jest szansa dla Dorna aby zbudować sobie pozycję. Bo inneej głowy tam nie widac. Gosio nadaje sie do kabaretu ale nie na przywódce.
Natomiast nie/obecność Ujazdowskiego i Zakrzewskiego niczego nie zmiania. Obaj sa sprawnymi gabinetowymi politykami 2 szeregu, dobrymi posłami i niczym więcej.
Igła -- 13.12.2007 - 20:25Igła
Ty wstrętny ,męski szowinisto !!!! “Baby wont z polityki” – ja ci dam ! Pewnie,niektóre “damy” które się dopchały to obraza dla rodu niewieściego ! Ale to tylko dlatego,że głupie chłopy takie ustaliły zasady,że dopychają się tylko głupie,wyjątki potwierdzają regułę.
Ufka -- 14.12.2007 - 08:09Ale do ad remu !
Ja dlatego głosuję na PIS,że obserwowałam wiele lat obu Kaczorów.Jak Jarkacz będzie wodzem tylko dla wodzowania to odejdę z prędkością światła od niego.Jak dotąd jest pragmatyczny do bólu – przy pomocy przystawek rozwalił WSI i powołał CBA.którego teraz Donald nie może ugryźć. A ideowiec Jurek zrobił tyle dla swojej idei,że teraz jest szansa na powrót do aborcji na życzenie a przynajmniej do gadania,bo media za Tuska muszą się czymś zajmować Ufka
Skrótowce!
Pani Ufce zdaje się >CBA< wywaliło. Co to jest?
yayco -- 14.12.2007 - 11:50Zamierzam się pieklić za każdym razem.