Trochę szkoda, że pani Ewa – podobnie jak Ty – pewne rzeczy może oglądać w trybie emulacji PC na Macintoshu, lecz nie odwrotnie. Jak wiadomo, jedynym powodem, dla którego nie daje się postawić Maca na piecu jest to, że część systemu Steve zamknął i zaszyfrował w czarnej kostce, do której system co rusz się odwołuje a kod w środku jest chyba najlepiej strzeżoną tajemnicą w Cupertino.
Co do pakietu Adobe – zwracam Ci uwagę, że w/w prezentację wykonałem w Adobe Director 11, korzystając po drodze z Photoshopa i Illustratora w wersji CS3. I jak widzisz – rezultat nie do końca jest kompatybilny z jabłuszkiem.
Jak mówiłem – jabłuszka pięknie się spisują w 2D, lecz ich stabilność w trybie 3D, gdzie Apple utknął na starej jak świat bibliotece OpenGL 2 pozostawia wiele do życzenia. Stąd pisanie aplikacji cross-platform pracującej w trybie 3D to wciąż duży problem i wyzwanie dla programistów.
InDesign wygryzło trochę Quarka, lecz ten nadal w wielu studiach całkiem nieźle się trzyma.
Co do fontów – co z tego, że używamy tych samych plików krojów? Nie o kroje mi chodzi. Chodzi o reprezentację wewnętrzną (kodowanie) i przenoszenie strumieni tekstowych między aplikacjami.
PS
To miło, że jesteś beta-testerem Adobe, lecz co mnie to obchodzi? Sprawdzasz, czy się aplikacja nie zawiesi po setnym włączeniu? Zacznij pisać pluginy do aplikacji, to więcej pogadamy.
@Merlot
Trochę szkoda, że pani Ewa – podobnie jak Ty – pewne rzeczy może oglądać w trybie emulacji PC na Macintoshu, lecz nie odwrotnie. Jak wiadomo, jedynym powodem, dla którego nie daje się postawić Maca na piecu jest to, że część systemu Steve zamknął i zaszyfrował w czarnej kostce, do której system co rusz się odwołuje a kod w środku jest chyba najlepiej strzeżoną tajemnicą w Cupertino.
Co do pakietu Adobe – zwracam Ci uwagę, że w/w prezentację wykonałem w Adobe Director 11, korzystając po drodze z Photoshopa i Illustratora w wersji CS3. I jak widzisz – rezultat nie do końca jest kompatybilny z jabłuszkiem.
Jak mówiłem – jabłuszka pięknie się spisują w 2D, lecz ich stabilność w trybie 3D, gdzie Apple utknął na starej jak świat bibliotece OpenGL 2 pozostawia wiele do życzenia. Stąd pisanie aplikacji cross-platform pracującej w trybie 3D to wciąż duży problem i wyzwanie dla programistów.
InDesign wygryzło trochę Quarka, lecz ten nadal w wielu studiach całkiem nieźle się trzyma.
Co do fontów – co z tego, że używamy tych samych plików krojów? Nie o kroje mi chodzi. Chodzi o reprezentację wewnętrzną (kodowanie) i przenoszenie strumieni tekstowych między aplikacjami.
PS
To miło, że jesteś beta-testerem Adobe, lecz co mnie to obchodzi? Sprawdzasz, czy się aplikacja nie zawiesi po setnym włączeniu? Zacznij pisać pluginy do aplikacji, to więcej pogadamy.
Zbigniew P. Szczęsny -- 06.01.2009 - 21:20