Chociaż trudno sobie wyobrazić wykorzystanie kilku gigabajtów pamięci operacyjnej przez typowe aplikacje biurowe, to o pożytku z nieograniczonej do 3 GB pamięci operacyjnej może przekonać się każdy, kto próbuje bawić się w montaż filmowy lub grafikę 3D. W przypadku montażu oraz montażu efektowego (czy w ogóle post-produkcji filmowej) duży RAM, to możliwość pracy na dużym RAM-PREVIEW, czyli w podglądzie sceny nie jesteśmy ograniczeni do kilku sekund, lecz możemy załadować do RAMu minutę lub dwie wyrenderowanej sceny, co naprawdę czyni różnicę przy codziennej pracy.
Jeszcze większe znaczenie ma duży RAM w przypadku grafiki 3D. Tutaj, ładując duże tekstury, oświetlając scenę mapą HDR, używając pamięciożernych shaderów oraz pracując ze złożonymi systemami cząstek można wyczerpać dostępny RAM bardzo szybko.
W każdym z tych przypadków system 64 bitowy wraz z odpowiednio skompilowanymi aplikacjami stanowi jedyną sensowną możliwość powiększenia przestrzeni adresowej.
A im bardziej domowym użytkownikom będzie się proponować zabawę z multimediami, tym szybciej docenią oni zalety systemów 64 bitowych i zapotrzebowanie na nie wzrośnie.
Warto zauważyć, że 64 bitowe Windows są na rynku od lat, podczas gdy 64 bitowy MacOS to sensacja ostaniego sezonu :-))) Oczywiście – skundleni dziennikarze dopiero teraz, z dnia na dzień odkryli, że 64 bitowa architektura może mieć szersze niż akademickie zastosowanie i bezreflekseyjnie napędzają propagandową machinę Apple krzycząc “EUREKA ! LEOPARD !!!” Ale tak to już jest.
@mindrunner
Szanowny Panie,
Chociaż trudno sobie wyobrazić wykorzystanie kilku gigabajtów pamięci operacyjnej przez typowe aplikacje biurowe, to o pożytku z nieograniczonej do 3 GB pamięci operacyjnej może przekonać się każdy, kto próbuje bawić się w montaż filmowy lub grafikę 3D. W przypadku montażu oraz montażu efektowego (czy w ogóle post-produkcji filmowej) duży RAM, to możliwość pracy na dużym RAM-PREVIEW, czyli w podglądzie sceny nie jesteśmy ograniczeni do kilku sekund, lecz możemy załadować do RAMu minutę lub dwie wyrenderowanej sceny, co naprawdę czyni różnicę przy codziennej pracy.
Jeszcze większe znaczenie ma duży RAM w przypadku grafiki 3D. Tutaj, ładując duże tekstury, oświetlając scenę mapą HDR, używając pamięciożernych shaderów oraz pracując ze złożonymi systemami cząstek można wyczerpać dostępny RAM bardzo szybko.
W każdym z tych przypadków system 64 bitowy wraz z odpowiednio skompilowanymi aplikacjami stanowi jedyną sensowną możliwość powiększenia przestrzeni adresowej.
A im bardziej domowym użytkownikom będzie się proponować zabawę z multimediami, tym szybciej docenią oni zalety systemów 64 bitowych i zapotrzebowanie na nie wzrośnie.
Warto zauważyć, że 64 bitowe Windows są na rynku od lat, podczas gdy 64 bitowy MacOS to sensacja ostaniego sezonu :-))) Oczywiście – skundleni dziennikarze dopiero teraz, z dnia na dzień odkryli, że 64 bitowa architektura może mieć szersze niż akademickie zastosowanie i bezreflekseyjnie napędzają propagandową machinę Apple krzycząc “EUREKA ! LEOPARD !!!” Ale tak to już jest.
Zbigniew P. Szczęsny -- 07.01.2009 - 14:12